Gå til hovedindhold
  • Uddannelse
  • Videreuddannelse og kurser
  • Forskning
  • Om UC SYD

Institut for skole

Tema: Teknologiforståelse

Kompetencer, færdigheder og viden, således at eleverne konstruktivt og kritisk kan deltage i udvikling af digitale artefakter og forstå deres betydning.

Institut for skole
01

Viden. Udvikling. Og så videre.

  • Konkrete tilbud: Efter- og videreuddannelse og CFU-kurser indenfor området. Må også gerne linke til andre relevante tilbud, hvor UC SYD ikke er involveret (skaber tillid). Boks med billede/tekst, hvor teksten meget kort forklarer hvad netop dette tilbud kan gøre for "kunden"?

  • Fandt du hvad du søgte? UC SYD laver også skræddersyede forløb og tilbyder konsulentydelser. Kontakt Lone / Tina og lad os få en snak. (Samme som på /skole siden)?

  • Liste over igangværende og afsluttede forløb (UC SYD EVU & CFU) inden for temaet med lille forklaring om projektet og link til forløbside, hvis den findes?

02

Tæt på praksis

  • Udvalgte læremidler skoler kan låne på CFU (3-6 stk.) 

  • Til dig, der arbejder med teknologiforståelse i hverdagen 

[ https://ucsyd.dk/forskning/teknologiforstaaelse#section4

  • It og teknologi: CFUs pædagogiske konsulenter dækker it og teknologi i grundskolen 

[ https://ucsyd.dk/cfu/it-og-teknologi

03

Mere viden om teknologiforståelse

Vores forskere har en dyb forskningsviden i hvert enkelt tema. Målet er at hjælpe med kvalificerede løsninger på aktuelle udfordringer. 

UC SYD Forskning: Teknologiforståelse 

Begreberne teknologiforståelse og digital dannelse er blevet centrale omdrejningspunkter på alle uddannelsesniveauer.  På UC SYD arbejder vi med at identificere, forstå og præge de fænomener og processer, der indgår i undervisning og læring af teknologiforståelse og digital dannelse. 
[ https://ucsyd.dk/forskning/teknologiforstaaelse

Kan vi udvikle teknologiforståelse til teknologifantasi? 

Digitalisering, apps og algoritmer er en stor del af danskernes hverdag. Det stiller krav til de digitale kompetencer hos børn, unge, voksne. Vi skal forholde os til, hvordan vi bruger algoritmerne, og hvordan algoritmerne bruger os. Det stiller et nyt forskningsprojekt skarp på. 
[ https://ucsyd.dk/forskning/kan-vi-udvikle-teknologiforstaaelse-til-teknologifantasi

04

Kontakt

Styrket indsats i skolen? 

Benyt vores ekspertise, når du har brug for efter- og videreuddannelse, skræddersyede forløb eller konsulentydelser. Kontakt os og lad os få en snak om hvordan vi kan hjælpe med mulig medfinansiering, følgeforskning og samarbejde.

Lone Holst

Chefkonsulent

Lone Holst

Telefon: 7266 5211
E-mail: lhho@ucsyd.dk
Tina Kolding

CFU leder

Tina Kolding

Telefon: 7266 5935
E-mail: tkch@ucsyd.dk