På dette modul, vejledning og skolens organisatoriske virkelighed, arbejdes der med professionsidentitet, dimensioner i lærerrollen i skolens organisatoriske virkelighed og hvordan man som meduddanner kan udvikle lærerstuderendes kompetencer til at agerer i skolens mange forskellige arenaer og samarbejdsrelationer.
Det får du indsigt i på dette modul:
- hvordan du som praktiklærer kan vejlede de lærerstuderende om skolens organisatoriske virkelighed, herunder teamsamarbejde, forældresamarbejde samt samarbejde på tværs af professioner og institutioner.
- viden om professionsidentitet, dimensioner i lærerrollen og hvordan du sammen med de lærerstuderende kan arbejde med at udvikle dem i praktikperioden
- samarbejde med lærerstuderende om planlægning, gennemførsel og evaluering af teamsamarbejde, forældresamarbejde og tværprofessionelt samarbejde
- hvordan du kan rammesætte refleksive læreprocesser for de lærerstuderende om skolens organisatoriske virkelighed, professionsidentitet og dimensioner i lærerrollen
- kunne vejlede og bedømme lærerstuderende i praktik med fokus på de lærerstuderendes kompetence til at agere i og reflektere over lærerrollen i skolens organisatoriske virkelighed
- vejledning og bedømmelse af lærerstuderende i praktik med fokus på den lærerstuderendes undervisningskompetence
- I forløbet ligger der 2 gange undervisning på enten campus Aabenraa eller campus Esbjerg. Ud over den fælles undervisning vil der være tilbud om vejledning på skolerne med udgangspunkt i den konkrete som du/I er i.