Pernille har valgt at gå en anden vej end de fleste af hendes medstuderende. Som færdiguddannet lærer søgte hun ikke job på en skole som flertallet af lærere ellers gør. I stedet søgte hun et job som museumsformidler på Varde Museum.
Da jeg fik jobbet var det simpelthen min drøm, der gik i opfyldelse. Det er lige det her, jeg brænder for.
Pernille, læreruddannet og museumsformidler
I jobbet som museumsformidler trækker hun på den stærke faglighed hun har med sig fra læreruddannelsen.
Jeg synes det er super spændende, hvordan vi kan at bruge det nære og genkendelige til at lære skoleelever og børnehavebørn om 'den store historie'. Det er det mit arbejde går ud på. Skal skoleelever lære om 2. Verdenskrig, så er det jo guld værd, at der rent faktisk er mulighed for at besøge en bunker i strandkanten eller besøge den tyske flygtningekirkegård.
Pernille, lærer fra UC SYD
At gøre historien levende og nærværende ser Pernille som hendes fornemmeste opgave.
Eleverne lærer på en anden måde, når de får mulighed for at sanse og bearbejde individuelle indtryk, og det er lige præcis der, at jeg føler, at jeg med min lærerfaglighed kan være med til at gøre en kæmpe forskel.
Pernille, læreruddannet og museumsformidler
Læreruddannelsen har været det rigtige valg for Pernille, der har udviklet sig både fagligt og personligt igennem uddannelsen.
Læreruddannelsen er en uddannelse, der ruster dig til så meget mere end 'bare' at kunne kalde dig lærer. Du bliver tvunget til at forholde dig til dig selv og andre på nye måder, og det er virkelig noget, der sætter en personlig udvikling i gang. Læring er en livslang proces. Du stopper aldrig med at lære, og det er jo bare super fedt!
Pernille, læreruddannet og museumsformidler