Lær hvordan du med en legende og undersøgelsesbaseret tilgang kan understøtte barnets matematiske opmærksomhed og naturfaglige fænomener i inkluderende læringsmiljøer
Når børn starter i børnehaveklasse, får de deres første erfaringer med at gå i skole. Som børnehaveklasseleder kan du skabe grobund for, at børnene oplever en legende tilgang til matematisk opmærksomhed med lige deltagelsesmuligheder for alle, som vækker børnenes nysgerrighed og motivation for matematisk og naturfaglig begrebsdannelse.
På modulet får du styrket dine evner til at planlægge, gennemføre og evaluere undersøgelsesbaseret undervisning, med aktiv inddragelse af hverdagsfænomener, naturen i lokalområdet og andre eksterne læringsmiljøer.
Det får du indsigt i på dette modul:
- At planlægge, gennemføre og evaluere pædagogiske forløb med fokus på matematisk opmærksomhed og naturfaglige fænomener.
- At tilrettelægge legende og undersøgelsesbaserede læringsmiljøer med aktiv inddragelse af hverdagsfænomener og den omgivende natur
- Hvordan en sciencedidaktisk tilgang til undervisning kan understøtte børns matematiske og naturfaglige begrebsdannelse.
- Lær at understøtte børns begyndende fagsprog ud fra hverdagssamtaler, der tager afsæt i børns perspektiv, spørgsmål og aktive deltagelse.
- Hvordan du skaber og indgår i samarbejde med forældre, kolleger og ressourcepersoner om at udvikle børns matematiske opmærksomhed og viden om naturfaglige fænomener.
De vigtige detaljer
På nedenstående side finder du alt, hvad du skal vide om til- og afmelding til vores efter- og videreuddannelsesmoduler, samt eksamener og udgifter.
Er du interesseret i at få op til 10.000 kr. årligt til videreuddannelse? Så læs mere her.
Tilmeld dig her
Matematisk opmærksomhed og naturfaglige fænomener – børnehaveklasseleder
Nedenfor kan du se hvor og hvornår, vi udbyder modulet. Tryk på + for mere information
Modulet udbydes ikke i øjeblikket. Kontakt eventuelt den uddannelsesansvarlige.