Gå til hovedindhold
  • Uddannelse
  • Videreuddannelse og kurser
  • Forskning
  • Om UC SYD

19. september, 13.15-14.00

Campus Haderslev, Lokale C001

Skolen kan ikke selv? Det kan dagtilbuddet heller ikke! Det kan specialtilbuddene og eksperterne heller ikke! Og det kan familierne heller ikke!

Om arrangementet: De professionelle pædagoger, lærere, psykologer og socialrådgivere og deres uddannelser er så optagede af, hvordan de kan skabe de bedste skoler og dagtilbud, og hvordan de som eksperter ved hjælp af avancerede tilgange, diagnoser og behandlinger sammen med andre professionelle kan hjælpe ’udsatte’ børn og unge. Og at nogle bør inkluderes og andre ekskluderes fra normalsystemet. Det kan man godt forstå.

Det er deres faglighed. De er ’det’ de er sat i verden til og lever af. Men hvad nu hvis det vigtigste for børnene og de unge er, at deres forældre, familie og netværk forstår dem og at de kan være i deres egen familie, som flere af vores forskningsprojekter tyder er tilfældet.

Oplægget forsøger at svare på, hvad professionelle og private fx qua dialoger, bevidninger, SoMe og hybride inddragelsesprocesser med viden ind i og ud af familien kan gøre for at børn oplever at blive forstået af egen familie og selv handler, hvilket kan danne udgangspunktet for trivsel, læring og dannelse i skole og dagtilbud.

Målgruppe: Alle